legea hipermarketurilorHypermarketurile vor rămâne deschise şi în weekend, dar vor trebui să comercializeze minimum 51% produse achiziţionate pe un „lanţ scurt de aprovizionare”, prevedere care ar favoriza producătorii români, potrivit unui proiect adoptat de Comisia de agricultură.

Totodata, comercianţii – persoane juridice autorizate, au obligaţia ca pentru categoriile carne, ouă, fructe, legume, miere de albine, produse lactate şi de panificaţie să achiziţioneze aceste produse în proporţie de cel puţin 51% volum de marfă pe raft, corespunzător fiecărei categorii de produse, din „lanţul scurt de aprovizionare”. Excepţie fac comercianţii cu o cifră de afacere de până la 2 milioane de euro, echivalentă în lei.

Lanţul scurt de aprovizionare este unul care implică un număr limitat de operatori economici angajaţi în activităţi de cooperare şi dezvoltare economică la nivel local şi regional, precum şi relaţii strânse între producători, procesatori şi comercianţi.

 

1 COMENTARIU

  1. Este foarte binevenită iniţiativa ca 51% din produse să fie româneşti, aceasta protejând producătorii autohtoni din orice domeniu.
    Dar ridic o problemă: mai multe lanţuri de hipermarketuri promovează branduri proprii (ex: Lidl – “Câmara noastră”, Billa – “Bun din România”, Cora – “Tradiţia gustului”, etc) cum că produsele comercializate (şi care includ un mare sortiment de produse) sub aceste branduri sunt produse în Romania.
    Oricât am încercat, n-am reuşit să găsesc pe vreun ambalaj al acestor branduri producătorul produsului, ci numai expresia “Produs pentru …..(Lidl, Billa, etc) în condiţiile în care ambalajele respective au o grafică care sugerează tradiţiile româneşti şi – în plus – poartă o siglă tricoloră cu inscripţia “Produs în Romania”.
    Având în vedere că brandul “Ţara mea” (Kaufland) s-a dovedit – din câte am înţeles – a fi un brand de firmă deşi s-a prezentat ca produsele respective fiind produse în Romania, precum şi faptul că pe ambalajele brandurilor cu produse alimentare purtând inscripţia “Produs în Romania” nu se menţionează producătorul (cu datele sale de identificare), îmi este teamă că aceste branduri nu conţin produse alimentare produse într-adevăr în Romania. Mai mult, îmi creează suspiciunea că înfiinţarea acestor branduri este menită a fi incluse în cele 51% de produse româneşti obligatorii a se afla pe rafturi, deşi – poate – nu sunt produse în Romania.
    Consider că un aliment – idiferent de categoria din care face parte – că să poată purta inscripţia “Produs în Romania” trebuie să fie produs de o societate românească, din igrediente produse în Romania, nu doar cu reţete tradiţionale.
    Subliniez în mod deosebit că nu doresc desfiinţarea acestor branduri ci numai o transparenţă clară şi normală şi care să convingă consumatorul român că acestea sunt produse într-adevăr în Romania.
    În sensul celor de mai sus, solicit ca pe ambalajele acestor branduri să se precizeze – în mod expres – producătorii acestor produse cu datele sale de identificare, iar ca să poată purta şi sigla tricoloră şi menţiunea “Produs în Romania” igredientele să fie din producţia autohtonă.
    Mai mult, menţionarea producătorului îl va determina pe acesta să fie foarte atent la calitatea produselor oferite la vânzare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here