Astăzi, la sediul PNL Craiova, a avut loc o conferință de presă susținută de Teodor Sas, președintele organizației municipale, și de consilierul local Florin Gătejescu.

Principalele teme abordate au vizat două subiecte de maxim interes pentru locuitorii orașului:

fluidizarea traficului rutier și proiectul de regulament privind parcările de reședință propus de Primăria Craiova.

Regulamentul parcărilor – făcut pe repede înainte și plin de lacune

„Acest regulament a fost realizat în grabă și nu răspunde realităților cu care se confruntă cetățenii Craiovei.

Este aberant să faci un asemenea document fără să existe investiții prealabile în parcări publice, deși Primăria a cumpărat terenuri de milioane de euro în ultimii ani.

În loc să ofere soluții, regulamentul introduce o nouă taxă pentru cetățeni, fără a aduce beneficii concrete”, a declarat liderul liberal.

Teodor Sas a explicat că, în multe zone ale orașului, numărul locurilor de parcare este mult subdimensionat comparativ cu necesarul real.

„În zona centrală, există blocuri turn cu sute de apartamente și doar 15 locuri de parcare disponibile. În aceste condiții, regulamentul devine imposibil de aplicat”, a punctat acesta.

De asemenea, orarul stabilit de regulament ridică numeroase semne de întrebare. Cetățenii plătesc un loc pe care îl pot folosi abia după ora 17:00.

„Ce se întâmplă dacă un locatar termină programul mai devreme și găsește locul ocupat?

Cine îi asigură dreptul pentru care plătește? În plus, vom ajunge să plătim de trei ori aceeași parcare:

actuala taxă de 110 lei, parcările cu SMS și noua taxă pentru parcarea de reședință”, a mai adăugat Sas.

Traficul din Craiova – ignorat de administrația locală

Un alt punct central al conferinței a vizat situația traficului

rutier din municipiu, care, potrivit reprezentanților PNL, a devenit un adevărat blocaj zilnic.

„De 7-8 ani atragem atenția asupra faptului că descărcarea Drumului Expres în Drumul Toamnei va genera blocaje majore.

Din păcate, s-a întâmplat exact ceea ce am spus, iar Primăria a ales să ignore avertismentele noastre.

Astăzi, traficul în acea zonă este paralizat în orele de vârf”, a subliniat președintele PNL Craiova.

Acesta a reamintit și de situația nerezolvată a Pasajului Gârlești, despre care nu s-a mai comunicat nimic concret,

precum și de necesitatea urgentă a unui pasaj peste calea ferată pe strada Brazda lui Novac, care să conecteze Aleea Rozelor de această arteră.

„Orașul este deja sufocat de trafic, dar dacă nu se intervine acum cu soluții de infrastructură, Craiova riscă să devină complet nefuncțională”, a avertizat președintele PNL Craiova.

Liderul liberal a mai punctat și alte probleme de sistematizare: intersecția de la gară, unde

marcajele incorecte duc la blocaje frecvente, precum și interdicțiile de circulație cum ar fi

cea care împiedică șoferii să facă stânga spre Bariera Vâlcii de pe Bulevardul Decebal, care au dus la congestionarea Bulevardului Carol I.

Cetățenii pot trimite sugestii pe adresa consilierilocalipnlcraiova@gmail.com

În completarea discuțiilor, consilierul local PNL Florin Gătejescu a

subliniat caracterul incomplet al proiectului de regulament privind parcările.

„Documentul nu face nicio referire la numărul real de mașini înmatriculate în Craiova și nici

la necesarul de locuri de parcare.

În ultimii ani s-au ridicat blocuri în cartiere de case, ceea ce va duce la un dezechilibru

major atunci când se va pune problema amenajării de parcări de reședință.

În plus, regulamentul nu prevede obligativitatea existenței ITP-ului și a asigurării pentru mașinile care solicită un loc de parcare.

Aceste prevederi există în alte municipii, dar lipsesc inexplicabil la Craiova”, a spus Gătejescu.

El a atras atenția și asupra situației zonei Judecătoriei, unde spațiile existente sunt insuficiente pentru angajați, locatari și cetățenii care au nevoie de acces la instituții.

„Acolo trebuia prevăzută o parcare publică, nu impuse restricții care nu rezolvă nimic”, a precizat consilierul local.

Totodată, Gătejescu a criticat lipsa unor măsuri sociale și ecologice. „Primăria își asumă doar salubrizarea parcărilor, dar nu și deszăpezirea, deși este o obligație clară.

În ceea ce privește facilitățile, există doar două categorii vizate:

persoanele cu dizabilități și veteranii de război, respectiv foștii deținuți politici, care au o vârstă foarte înaintată.

Nu se face nicio referire la pensionarii cu venituri mici sau la persoanele care conduc mașini electrice, deși există o politică națională care încurajează utilizarea acestora prin scutiri de taxe.”

De asemenea, Gătejescu a menționat faptul că regulamentul limitează numărul de locuri de parcare pentru un imobil la unul singur, deși în multe familii există mai multe mașini.

Totodată, nu sunt prevăzute reglementări clare pentru mașinile firmelor de curierat sau de aprovizionare, care au nevoie de spații de parcare temporare pentru a-și desfășura activitatea.

PNL Craiova face apel la cetățeni să transmită sugestii și sesizări pe adresa de e-mail consilierilocalipnlcraiova@gmail.com, pentru a putea fi integrate în demersurile politice și administrative ale consilierilor locali ai partidului.

Concluzia PNL Craiova

Atât Teodor Sas, cât și Florin Gătejescu au concluzionat că regulamentul propus de Primăria Craiova a fost construit fără o analiză serioasă a situației existente:

„În loc să fie o soluție pentru cetățeni, acest regulament nu face altceva decât să aducă o nouă taxă pentru bugetul local. PNL Craiova nu va susține un proiect care încarcă buzunarele craiovenilor fără să rezolve problemele de fond”, a transmis Teodor Sas.

Biroul de presă PNL Dolj

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.