După mai multe luni de dezbateri parlamentare, Proiectul de Lege privind Codul Administrativ al României a devenit realitate, fiind adoptat de Camera Deputaţilor în calitate de for decizional.

Acest act normativ este unul extrem de important pentru România, deoarece, pentru prima dată după 1990, este armonizată şi unificată întreaga legislaţie referitoare la administraţia publică din România, atât cea locală cât şi cea centrală, într-un Cod Administrativ unic. Primul Cod Administrativ este o lege cu un impact major în administraţie, abrogând 15 acte normative aprobate între 1998 – 2007, iar alte şapte legi aprobate între anii 2001 – 2015 fiind modificate. Codul Administrativ reglementează cadrul general pentru organizarea şi funcţionarea autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice, statutul personalului din cadrul acestora, răspunderea administrativă, serviciile publice, precum şi regulile specifice privind proprietatea publică şi privată a statului şi a unităţilor administrativ-teritoriale.

Documentul care s-a transpus în acest proiect legislativ a fost construit după o perioadă consistentă de consultări, discuţii şi dezbateri, în aşa fel încât să fie legiferat un Cod Administrativ complet şi complex. Acesta va fi în măsură să răspundă tuturor problemelor, neclarităţilor, inadvertenţelor şi nelămuririlor cu care s-au confruntat în ultimii ani responsabilii din administraţie: primarii, preşedinţii de consilii judeţene, prefecţii şi ceilalţi reprezentanţi ai administraţiei publice, locale, judeţene şi centrale.

Primul Cod Administrativ al ţării are peste 800 de articole, fiind o lege care va institui o relaţie modernă între cetăţean şi administraţia publică, şi, de asemenea, va eficientiza substanţial activitatea corpului funcţionarilor publici. Codul Administrativ aliniază România la nivelul democraţiilor europene în ceea ce priveşte funcţionarea aparatului administrativ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.