Contractul pe Centura Craiovei într-o proporţie foarte mare probabil că va fi reziliat, a afirmat, marţi seara, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la dezbaterile pe marginea proiectului de buget al Ministerului Transporturilor pentru anul 2025, din comisiile reunite de buget-finanţe, transmite Agerpres.

„Pe Centura Craiovei, într-o proporţie foarte mare probabil vom rezilia contractul acolo. Nu am înţeles niciodată postura asta în care mă aflu, să fac acţiuni de acest tip, şi am încercat de fiecare dată să găsesc soluţii să meargă un contract înainte, dar nici nu am ezitări, dacă acel contract se opreşte, să fac rezilieri. Şi am făcut. Am făcut pe Centura Timişoarei şi bine am făcut, pentru că a câştigat o companie care în 6 luni a terminat-o. Am mai reziliat DN2 – A2 şi sper ca lucrurile să meargă înainte. Vă spun că decizia este în mod normal luată de a rezilia. Eu pe acea  bucată nu mai am răbdare. Au fost numeroase întâlniri încercând să-i capacităm, se pare că nu se poate”, a afirmat Grindeanu, răspunzând unei întrebări venită din rândul membrilor comisiilor.

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud, o șosea cu o lungime de 10 kilometri care trece pe lângă Uzina Ford, a fost semnat în ianuarie 2022 cu firma Rizzani (Italia), termenul de realizare fiind de 15 luni.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis mai multe avertismente constructorului Rizzani (Italia), care a întârziat lucrările, în special la pasajul pe care compania italiană îl construiește pe sub Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara. Constructorul a cerut numeroase păsuiri privind termenul de inaugurare.

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.