Consiliul Județean Dolj precizează faptul că a parcurs pașii procedurali aferenți furnizării și distribuirii produselor în școli și grădinițe

Consiliul Județean Dolj precizează faptul că a parcurs pașii procedurali aferenți furnizării și distribuirii produselor în școli și grădinițe

Ca urmare a informațiilor vehiculate în spațiul public, care se referă la presupuse tergiversări ale autorităților județene în derularea programului „Laptele și cornul“, Consiliul Județean Dolj precizează faptul că a parcurs pașii procedurali aferenți furnizării și distribuirii produselor în școli și grădinițe cu toată celeritatea, asigurând în același timp respectarea strictă a cadrului legislativ.

Trebuie menționat faptul că, începând cu 2018, în derularea Programului pentru școli al României a intervenit un important element de noutate, care nu a mai permis, ca în anii anteriori, derularea unor proceduri de atribuire separate, pentru fiecare tip de produs în parte (lapte și produse lactate; produse de panificație; fructe sau legume), ci a impus organizarea unei proceduri unice, pentru fiecare județ, în vederea atribuirii unui acord-cadru, împărțit în loturi pentru fiecare tip de produs, loturi la rândul lor segmentate în contracte subsecvente.

Consiliul Județean Dolj a inițiat procedura de atribuire a acordului-cadru având ca obiect furnizarea și distribuția fructelor, legumelor, laptelui și produselor lactate și produselor de panificație elevilor din învățământul primar și gimnazial de stat și privat, precum și preșcolarilor din grădinițele de stat și private cu program normal de 4 ore pentru anii școlari 2018-2019 și 2019-2020 imediat ce legislația în vigoare a permis implementarea Programului pentru școli al României în perioada 2017-2023.

În acest sens, facem precizarea că actul normativ care reglementează bugetul programului pentru perioada 2017-2023, precum și limitele valorice zilnice per beneficiar (H.G. nr. 533/2018) a intrat în vigoare în data de 20 iulie 2018, prin publicarea în Monitorul Oficial al României.

Consiliul Județean Dolj a promovat și adoptat, în prima ședință organizată după intrarea în vigoare a H.G. nr. 533/2018, hotărârea nr. 179/2018, prin care s-a aprobat achiziționarea produsului măr în vederea distribuirii în anul școlar 2018-2019, dând astfel curs obligației de a decide anual lista produselor distribuite, obligație prevăzută în actul normativ care reglementează derularea Programului pentru școli al României în perioada 2017-2023.

Adoptarea hotărârii Consiliului Județean Dolj a făcut posibilă inițierea procesului de elaborare a documentației de atribuire, care a fost definitivată și expediată spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) la data de 12 septembrie 2018. De la această dată până la 15 octombrie 2018, documentația de atribuire a fost analizată de către Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), în vederea validării.

La data de 16 octombrie 2018, Consiliul Județean Dolj a transmis anunțul de participare, având anexată documentația validată de către ANAP, anunț care a fost transmis spre publicare în SEAP, dar și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), având în vedere valoarea estimată a acordului-cadru. Anunțul urmează să fie publicat atât în JOUE, cât și în SEAP până la data de 22 octombrie 2018.

Dorim să asigurăm încă o dată că instituția noastră a depus și depune în continuare toate eforturile pentru a asigura furnizarea și distribuirea produselor destinate elevilor și preșcolarilor în cel mai scurt timp posibil, însă cu respectarea etapelor procedurale și a termenelor pe care le impune legislația în vigoare.

BIROUL DE PRESĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published.