Problemele de la Avioane Craiova par fara de sfarasit! Dupa ce au intarziat livrarea avioanelor catre MApN, acum exista o alta problema, si anume, softul ce urmeaza sa fie montat pe avioanele modernizate, un soft produs de o companie din Israel si care are inca deficiențe de functionare.
Nicu Fălcoi, preşedintele C.A., Avioane Craiova, sustine ca softul livrat cu intrziere de firma din Israel are incă deficiențe si nu pot fi rezolvate peste noapte de catre Elbit. De asemenea, o alta posibilitae ar fi ca ”MApN sa accepte avioanele în stadiul actual, sigure de zbor”.
Nicu Fălcoi, preşedintele C.A., Avioane Craiova:
”Aceste cinci avioane pot să ajungă foarte repede la armată, dacă cei e la Elbit se țin de cuvânt și softul va fi integral. Pentru că o parte din soft, într-adevăr este gata.
Dacă softul e gata, foare, foarte repede, până la sfârșitul anului putem să ducem toate cele 9 avioane.
În sfârșit, IAR-99 cu numărul 715, prototipul modernizării, a zburat cu noul soft. Testele au arătat că cele mai importante probleme au fost rezolvate, iar avionul este acum sigur de zbor. Dacă totul merge bine, săptămâna aceasta va face și primele trageri în poligon.
Sunt toate problemele rezolvate?
Preşedintele C.A. Avioane Craiova sustine ca softul are o probleme
Nu. Softul pe care Elbit trebuia să-l livreze de mult timp mai are încă deficiențe legate de pregătirea avansată pentru luptă – și nu cred că vor fi soluționate foarte curând.
Cu toate acestea, cele nouă avioane din primul lot, aflate acum în fabrică, pot ajunge la piloți până la sfârșitul acestui an. Sunt aproape gata, iar tot ce ține de fabrică poate fi finalizat.
Acum depinde de două lucruri:
Fie Elbit rezolvă rapid ultimele probleme de soft (ceea ce e puțin probabil).
Fie MApN acceptă avioanele în stadiul actual, sigure de zbor, pentru ca piloții să se poată antrena, urmând ca funcțiile de pregătire avansată în luptă să fie implementate ulterior.
Avioane Craiova nu este cea mai performantă societate comercială, iar nevoia de
restructurare și de regândire a modului în care trebuie să-și desfășoare activitatea este
acută – și lucrăm la asta.
Dar vreau să fie clar: vina pentru această întârziere în livrarea avioanelor nu se poate arunca doar în spinarea lor.
Da, și ei sunt de vină pentru că nu au știut să facă niște contracte care să-i oblige pe
partenerii lor să nu îndrăznească să aibă întârzieri. Dar când până și beneficiarul a întârziat
în punerea la dispoziție a anumitor repere, e clar că ar trebui să ne mai gândim de două ori
înainte de a-i blama.”, a scris Nicu Fălcoi, preşedintele C.A., Avioane Craiova, pe pagina de Facebook.
Foto: Facebook Nicu Fălcoi