Aproape 14.000 de cărți funciare sunt eliberate începând de astăzi, 10 octombrie 2025, pentru proprietarii imobilelor din unsprezece unități administrativ-teritoriale (UAT) din județul Dolj, prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF).

Lucrările de înregistrare sistematică a proprietăților sunt gratuite pentru cetățeni și au fost finanțate din fonduri europene pentru comunele Coțofenii din Față și Negoi, care au fost cadastrate integral, și din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj pentru municipiul Calafat și comunele Călărași, Cârna, Carpen, Catane, Galicea Mare, Sălcuța, Teasc, Vela.

Cele 13.659 de noi cărți funciare au fost deschise pentru unitățile administrative teritoriale (UAT): Calafat – 313 imobile, Călărași – 1.463 de imobile, Cârna – 669 de imobile, Carpen – 225 de imobile, Catane – 383 de imobile, Galicea Mare – 465 de imobile, Sălcuța – 1.478 de imobile, Teasc – 353 de imobile, Vela – 379 de imobile, Coțofenii din Față – 4.353 de imobile, Negoi – 3.578 de imobile.

Lucrările de înregistrare sistematică a proprietăților au vizat o suprafață totală de 6.014 hectare.

Noile cărți funciare au fost predate primarilor celor unsprezece unități administrativ teritoriale de către directorul OCPI Dolj, Alin Victor DUMITRESCU.

„Dolj este județul cu cel mai mare număr de imobile înregistrate gratuit pentru cetățeni de la lansarea PNCCF, fiind deschise 651.367 de noi cărți funciare, rezultate care ne mențin pe prima poziție în ierarhia națională. Cu această ocazie mulțumim tuturor factorilor implicați: cetățenilor, primăriilor, persoanelor fizice/juridice autorizate, colegilor din cadrul ANCPI pentru sprijin și colegilor din cadrul instituției pentru operativitate și profesionalism”, a

precizat Alin Victor DUMITRESCU, directorul OCPI Dolj.

În prezent, din totalul de 111 UAT-uri din județul Dolj, 22 sunt cadastrate în proporție de sută la sută. Pentru comunele Drănic, Goicea, Mischii și Brădești, înregistrarea sistematică a proprietăților a fost realizată din fondurile proprii ale ANCPI. Pentru comunele Almăj, Amărăștii de Jos, Bistreț, Calopăr, Cerăt, Cetate, Coțofenii din Dos, Coțofenii din Față, Pielești, Dioști, Giurgița, Leu, Maglavit, Moțăței, Negoi, Poiana Mare, Rast și Teslui, lucrările au fost finanțate din fonduri europene.

PNCCF are ca scop înregistrarea, gratuită pentru cetățeni, a tuturor imobilelor (terenuri și

clădiri) din România în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este

finanțat din veniturile proprii ale ANCPI, din fonduri europene și din bugetul primăriilor.

PNCCF se derulează până la finalizarea înregistrării sistematice a tuturor imobilelor de pe

teritoriul României. Procesul de înregistrare sistematică a imobilelor implică o colaborare

strânsă între primării, prestatori, reprezentanții OCPI și cetățeni și oferă garanții solide

pentru protejarea dreptului de proprietate.

ANCPI, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și prestatorii lucrărilor de cadastru

general desfășoară ample campanii publice pentru informarea și conștientizarea cetățenilor.

În calitate de principali beneficiari ai PNCCF, cetățenii sunt implicați în toate etapele

programului și au obligația de a colabora cu autoritățile și prestatorii pentru identificarea

imobilelor, furnizarea actelor de proprietate și verificarea rezultatelor lucrărilor.

La finalul procesului, documentele tehnice sunt afișate public, iar cetățenii pot contesta

eventualele erori timp de 60 de zile. Corectarea gratuită a oricăror inexactități este posibilă

chiar și după deschiderea noilor cărți funciare, până la modificarea datelor imobilului sau

proprietarului (prin vânzare, ipotecare, moștenire etc.).

Totodată, ANCPI este beneficiarul Proiectului major „Creșterea gradului de acoperire și

incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”, care

completează obiectivul PNCCF prin realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pentru

5.758.314 de hectare, din 660 de UAT-uri din zonele rurale ale României, iar valoarea totală

a Proiectului este 312.891.155 de euro.

Proiectul major a fost finanțat, până în decembrie 2023, prin Programul Operațional

Regional și a fost etapizat. Faza II a Proiectului este finanțată, în prezent, prin Programul

Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.