Noua lege privind prelungirea termenelor paşapoartelor electronice a fost adoptată

Noua lege privind prelungirea termenelor paşapoartelor electronice a fost adoptată


Noua lege privind prelungirea termenelor paşapoartelor electronice a fost adoptată şi se află la promulgare, anunta Ministerul Afacerilor Internea.

Luni, 11 iunie, La sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc o videoconferinţă cu prefecţii, precum şi cu şefii serviciilor de paşapoarte şi înmatriculări de la nivelul întregii ţări. Principala temă de discuţie a fost legată de modul de organizare a activităţii pentru perioada de vară, astfel încât să se evite aglomerarea la ghişeele de eliberare a documentelor de călătorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de înmatriculare. Cu acest prilej, ministrul afacerilor interne, Carmen Dan, a făcut o informare asupra stadiului proiectului de act normativ pentru modificarea legislaţiei privind paşapoartele, subliniind că acesta conţine cel puţin două reglementări care ar trebui să conducă la reducerea aglomeraţiilor:

„Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a paşaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că paşapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgenţă dovedită. Altfel, termenul de eliberare este acelaşi ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetăţeni să opteze pentru un paşaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate şi să nu mai avem acelaşi număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.

Legea se află în prezent la promulgare, urmând ca apoi să fie publicată în Monitorul Oficial. Intrarea în vigoare se va face în 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii se impun şi alte măsuri administrative care să evite aglomeraţiile la ghişee. Aceste măsuri administrative au fost prezentate de secretarul de stat Mihai Chirică, printre acestea enumerându-se: introducerea posibilităţii de plată la CEC a taxelor pentru paşapoarte, permise şi plăcuţele de înmatriculare; prelungirea programului de lucru în judeţele unde se înregistrează un număr mare de cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie; delegarea sau detaşarea de personal; deschiderea unor noi ghişee sau puncte de lucru.

În cadrul videoconferinţei s-a discutat inclusiv despre delegarea sau detaşarea a 12 angajaţi de la Direcţia Generală de Paşapoarte la Serviciul de Eliberarea a Paşapoartelor din Bucureşti şi la Serviciul de Eliberarea a Paşapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie – 15 august şi 15 august – 15 octombrie. Ministrul Carmen Dan l-a felicitat pe prefectul Municipiului Bucureşti pentru demersurile întreprinse în vederea deschiderii unui nou centru de eliberare a paşapoartelor într-un mall din Capitală, acest punct fiind cel de-al doilea după deschiderea punctului din Plaza România. Noul punct urmează să fie deschis luna viitoare într-un mall din sectorul 3 al Capitalei.

La solicitarea ministrului afacerilor interne, Carmen Dan, directorii generali ai serviciilor de paşapoarte şi de înmatriculări vehicule se vor deplasa în teritoriu, acolo unde apar probleme, astfel încât ele să fie gestionate corespunzător şi în cel mai scurt timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published.